Monday, March 25, 2013

Avaaz Petition for Esperanto in European Union

Collecting 5000 signatures in a dispersed group of maybe a million  Esperanto speakers is not as easy task. I am confident that 20,000 Esperanto speakers are now active at Facebook, but none-the-less it has taken a few months to approach 5,000 signatures of mostly Esperanto speakers claiming that the European Union needs Esperanto. Did you ever do a petition?  The Esperanto community has done a few petitions of note over its history.

http://www.avaaz.org/en/petition/Esperanto_langue_officielle_de_lUE/

Google Translate did a google job translating to Hebrew:


אחד מעקרונות היסוד של האיחוד האירופי הוא השוויון של שפות ותרבויות. עם 23 שפות רשמיות, קשה לכבד את העיקרון הזה. והיום הוא באנגלית, כי הוא העדיף ביחס לשפות אחרות. לדוגמה, אנגלית היא השפה עובדת רק לפנה"ס. אירופים שלא מדברים אנגלית הם יחסית חלש לאחרים. בחר אספרנטו, שפה ניטראלית שהיא קל ללימוד, כלשונו של האיחוד האירופי, במטרה ליצור שדה משחק לעמים באירופה. יתר על כן, נתקל באותה השפה בכל רחבי אירופה יאפשר ויכוח אירופי שבו כל האומות יכולות להבין אחד את השני ובכך ליצור אירופה דמוקרטית יותר. בנוסף, על פי דו"ח גרין, קידום הלמידה של אספרנטו במקום אנגלית יחסוך 25000000000 יוריו בשנה, כי אספרנטו קלה יותר 5-10 פעמים כדי ללמוד משפות אחרות.
http://en.wikipedia.org/wiki/Esperanto
אספרנטו, שפה רשמית של האיחוד האירופי, עכשיו!
אנחנו, אזרחי אירופה ושל העולם, קוראים לכם להפוך את שפת ה -24 של האיחוד האירופי, שלאירופה היא יותר דמוקרטי וצודק יותר ביחס לכל שפה ותרבות ביבשת אספרנטו. בחירת אספרנטו היא שלב נוסף בבנייה של אירופה. קיים מחסור של ויכוח ברמה האירופית. אירופה חייבת להיות לא רק ישות כלכלית: הוא חייב להיות אירופה של העמים.


While Cyprus has been in the news in 2013 I note how close Israel is....about 150 miles away from political Europe. 

Israel will host the All Asia Esperanto Conference in April 2013. 

No comments:

Followers

About Me

My photo
I have lived 16 years in other countries, notably, Israel and Brazil, among another 30 countries.